Kilkanaście lat temu Toyota Team Europe deklarował, że Corolla WRC ma 299 KM i 510 Nm. Dziś N-kowy Lancer ma podobną moc, ale większy moment. Dużo mocniejszy, choć cięższy od obu tych rajdówek jest seryjny Lancer, który dysponuje 420 KM i 650 Nm. Czary? Nie! Przyczyna to: brak zwężki turbiny, kilka mechanicznych modyfikacji i napisany od nowa program sterujący pracą silnika. Legendarny polski chiptuner Mateusz Bieńkowski przez 15 lat opracował takich programów ponad 600.

 

  • WRC_104_Wywiad_z_Bienkowskim_v1_26_04_2010-1
  • WRC_104_Wywiad_z_Bienkowskim_v1_26_04_2010-2
  • WRC_104_Wywiad_z_Bienkowskim_v1_26_04_2010-3


Pliki do pobrania:

cz1

cz2

cz3

news

FACEBOOK

Wszystkie aktualnośći teraz na FACEBOOK

 

FACEBOOK

 

 

WRC Magazyn Rajdowy 09.05.2013

Miesiąc temu w lubelskiej Fabryce Mocy spotkali się 3 panowie: Wiesław Stec, Mateusz Bienkowski i Tomasz Pyrlik. Wiesław przywiózł zatankowany sportowym paliwem samochód, Mateusz swoje komputery i interfejsy, a Tomek beczkę z paliwem Extremizer. Ich synergia przyniosła rezultat – wykonali na hamowni test porównawczy innego paliwa z produktem amerykańskiego koncernu Sunoco, światowej klasy dostawcy paliwa m.in. do wyścigów NASCAR. Nam opowiedzieli o jego przebiegu, uzyskanych wynikach i wynikających z tego wnioskach.

Więcej…

WRC Magazyn Rajdowy 26.04.2010

Kilkanaście lat temu Toyota Team Europe deklarował, że Corolla WRC ma 299 KM i 510 Nm. Dziś N-kowy Lancer ma podobną moc, ale większy moment. Dużo mocniejszy, choć cięższy od obu tych rajdówek jest seryjny Lancer, który dysponuje 420 KM i 650 Nm. Czary? Nie! Przyczyna to: brak zwężki turbiny, kilka mechanicznych modyfikacji i napisany od nowa program sterujący pracą silnika. Legendarny polski chiptuner Mateusz Bieńkowski przez 15 lat opracował takich programów ponad 600.

Więcej…